Asiakaspalautus

ILMAINEN VAIHTO- JA PALAUTUSOIKEUS 14 VRK POSTIN ASIAKASPALAUTUKSENA

Sinulla on 14 vrk vaihto- ja palautusoikeus tilaamaasi tuotteeseen tällä sivulla kerrottuja ehtoja ja sääntöjä noudattaen. Palautus on näitä ehtoja noudattaen maksuton, yksi maksuton palautus tai vaihto per tilaus.

Vaihto- ja palautusoikeuden ajan laskeminen alkaa tilauksen vastaanottamista seuraavana päivänä. Mikäli vaihto- ja palautusoikeuden 14. päivä osuu viikonlopulle tai pyhäpäivälle, voit palauttaa tuotteen vielä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen. Palautusajan jälkeen tehdyistä palautuksista myyjä veloittaa asiakkaalta palautuksesta aiheutuneet kustannukset.

Palautukset ja vaihdot on toimitettava Lemmikkistorelle Postin toimipisteestä asiakaspalautuksena. Muilla tavoilla tehdyistä palautuksista emme maksa palautuskuluja. Muilla tavoin tehtyjen palautusten palautuskuluista vastaa lähettäjä. Postiennakkona lähetettyjä palautuksia emme vastaanota.

Ennen palautuksen tekemistä asiakkaan tulee tehdä sähköinen asiakaspalautusilmoitus verkkosivujemme kautta, jotta saat palautuksellesi luodun yksilöllisen palautuskortin sähköpostiisi. Tätä palautuskorttia käytettäessä palautus on asiakkaalle maksuton.

Linkki sähköiseen asiakaspalautusilmoitukseen

OHJEET ASIAKASPALAUTUKSEN TEKEMISEEN:

  • Tee AINA sähköinen asiakaspalautusilmoitus 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamista seuraavasta päivästä lukien
  • Saat sähköpostitse tulostettavan palautuskortin palautuksellesi (postimaksu on maksettu)
  • Voimme tarvittaessa toimittaa palautuskortin sinulle postitse, mikäli sinulla ei ole tulostusmahdollisuutta
  • Tee palautus 14 päivän sisällä palautuskortin saamisesta
  • Palautuskortti mitätöityy em. ajan jälkeen ja tilauksellasi ei enää tämän jälkeen ole palautusoikeutta
  • Noutamaton paketti ei ole ilmoitus peruutuksesta, veloitamme noutamattomasta lähetyksestä sekä palautus- että lähetyskulut
  • Voit tehdä palautuksen myös muulla tavoin, lähetyskuluista vastaa tällöin lähettäjä
  • Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen, että sähköinen asiakaspalautusilmoitus on tehty (saat lomakkeesta vahvistuksen sähköpostitse)

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäistä vastaavassa kunnossa, myyntikelpoinen sekä tuotelappujen tulee olla kiinni tuotteessa. Myös myyntipakkauksen tulee olla jälleenmyyntikelpoinen (täysin ehjä) eikä tuotteen pakkaus saa olla teipattu. Mikäli sovitat tuotetta koiralle, olethan huolellinen, että tuotteeseen ei synny sovituksesta tahroja ja olet siistinyt siihen mahdollisesti tarttuneet karvat. Voit tutkia ja sovittaa toimitettua tuotetta samalla tavalla kuin myymälöissä menettämättä palautus- tai vaihto-oikeutta. Käyttäminen on eri asia kuin sovittaminen, palautus- ja vaihto-oikeuden menettää ottamalla tuotteen käyttöön. Mikäli tuote / pakkaus ei ole jälleenmyyntikelpoinen tai tuote on otettu käyttöön, hyvitämme tuotteesta 70%. 

Tarkista saamasi tuotteet heti ne saatuasi, että ne vastaavat tilaustasi. Mikäli tuote on toimitettu Sinulle väärin, tuotetta ei saa ottaa käyttöön, vaan vaihdamme sen tilauksen mukaiseen tuotteeseen. Käyttöönotettu tuote on ostopäätös eikä sillä ole palautusoikeutta. Tällöin myyjällä on oikeus veloittaa asiakkaalta tilatun ja käyttöönotetun tuotteen hinnanero. Mikäli tuote on viallinen, täytä sähköinen reklamaatioilmoitus tuotteesta ja jää odottamaan toimintaohjeita reklamaatiosi käsittelyssä. Reklamoidusta tuotteesta ei tule koskaan tehdä palautusta ennen kuin olet saanut yksilölliset ohjeet sen palauttamiseksi. Mikäli teet palautuksen reklamoidusta tuotteesta ilman erikseen saatuja ohjeita, vastaat palautuskuluista itse. Viallinen tuote vaihdetaan uuteen samanlaiseen tuotteeseen tai virhe korjataan. Virheellisestä tuotteesta tulee reklamoida kohtuullisessa ajassa. Emme vastaa virheistä, jotka ovat syntyneet normaalin käyttöajan jälkeen tai tuotetta on käytetty käyttötarkoituksen tai käyttöohjeiden vastaisella tavalla. Mikäli et ole tyytyväinen tuotteeseen, voimme vaihtaa tuotteen johonkin toiseen tuotteeseen tai hyvittää tuotteen hinnan. Vaihdettava ja palautettava tuote tulee kuitenkin olla käyttämätön ja jälleenmyyntikelpoinen.

Mikäli olet saanut lahjaksi tai hyvityksenä tuotteita tilauksesi toimituksen mukana ja päätät perua tilauksesi, tulee myös hyvitetyt tai lahjaksi saadut tuotteet palauttaa lähettäjälle asiakaspalautuksen mukana. Mikäli lahjaksi tai hyvityksenä saadut tuotteet on otettu käyttöön tai niitä ei palauteta, on myyjällä oikeus veloittaa tuotteiden hinta asiakkaalta tai periä hinta tilauksen maksunpalautuksen yhteydessä.

Palautusoikeutta ei ole kirjoilla, tarhaustuotteilla eikä räätälöidyillä tuotteilla, kuten nimilaatoilla. Lemmikkistore vastaa kyseisten tuotteiden materiaalivirheistä. Mikäli palautat kyseisiä tuotteita, palautustasi ei käsitellä näiden tuotteiden osalta ja syntyneet kulut veloitetaan asiakkaalta.

Liitä aina palautuksen / vaihdon mukaan yhteystietosi ja tilausnumerosi.

Mikäli vaihdossa toimitettava tuote on kalliimpi, laskutetaan hinnanero Sinulta sähköpostitse lähetettävällä laskulla. Vaihtotilaus toimitetaan vasta kun maksusuoritus hinnanerosta on kirjautunut suoritetuksi. Klarna Laskulle tai Tiliin ostetut tuotteet veloitetaan Klarna laskulla / tilillä vaihdon käsittelyhetkellä. Mikäli hinnaneroa ei onnistuta lisäämään asiakkaan Klarna Laskulle / Tiliin, veloitamme hinnaneron sähköpostitse lähetettävällä laskulla.

Mikäli vaihto koskee tuotetta joka on ostettu alun perin tarjoushinnalla, tehdään koon vaihto myös tarjoushintaisena samaan tuotteeseen. Värin vaihto sekä vaihto muuhun tuotteeseen käsitellään aina hinnalla joka on voimassa vaihdon käsittelypäivänä. Vaihtotilauksiin ei voi yhdistää alennuskoodeja tai lahjakortteja, tee tällöin aina uusi tilaus. Mikäli palautat tuotteen jonka olet saanut alehintaisena tai tuotteesta alennuksen tarjouskoodilla / lahjakortilla ja / tai joka on oikeuttanut alennukseen tai muuhun hyvitykseen myös tilauksen muilta osin, peritään se takaisin palautuksen / vaihdon yhteydessä, mikäli vaihtotuote ei täytä alennukseen oikeuttavia ehtoja. Mikäli tilauksen loppusumma (ilman toimituskuluja ja / tai laskutusmaksuja) jää palautuksen tai vaihdon jälkeen alle 39 euron, on myyjällä oikeus veloittaa käsittelykuluna 5,95€ maksunpalautuksen yhteydessä tai laskuttaa summa asiakkaalta sähköpostitse lähetettävällä laskulla.

Vaihtotilaukset toimitetaan aina edullisimmalla vakiotoimitustavalla ellei lähetyksen koko, paino tai sisältö vaadi käytettäväksi jotakin toista toimitustapaa. Mikäli tahdot vaihtotuotteet toimitettavan jollakin muulla toimitustavalla kuin edullisimmalla vakiotoimitustavalla, ilmoitathan siitä vaihdon yhteydessä. Toimitustapojen hinnat on esitetty toimitusehdoissamme. Asiakkaan pyynnöstä käytettävän muun kuin edullisimman vakiotoimitustavan hinta veloitetaan kuin edellisessä kappaleessa on kerrottu vaihtotuotteiden osalta.

Mikäli vaihdossa toimitettava tuote on edullisempi ja tilauksestasi jää maksun osalta palautettavaa, maksunpalautus kirjataan käytetylle maksutavalle 14 päivän sisällä vaihtotuotteen toimitukseen siirtymisestä.

Palautettava tuote on pakattava huolellisesti estäen sen vahingoittuminen kuljetusliikkeen kuljettaessa palautusta Lemmikkistorelle. Palautuksessa tulee käyttää samaa pakkausta, jossa tuote on Sinulle lähetetty. Pakkaathan kuitenkin järkevästi, palautettavien tuotteiden koon mukaan. Tuotteeseen tai tuotepakkaukseen ei saa kirjoittaa, sitä ei saa hajottaa eikä siihen saa kiinnittää mitään. HUOM! Mikäli tuote on toimitettu Sinulle tuotteen alkuperäispakkauksessa, siihen ei saa liimata mitään muuta kuin palautusosoitekortin eikä pakkausta saa teipata muulla kuin kirkkaalla teipillä eikä käytettävä teippi saa sisältää painettua tekstiä ja / tai kuvaa. Hyvitämme muutoin tuotteesta vain 70% (pakkaus ei ole tällöin jälleenmyyntikelpoinen).

Posti kuljettaa asiakaspalautusta keskimäärin noin 5-10 päivää. Asiakaspalautusten käsittelyyn varataan noin 5-14 päivää, jonka jälkeen laskutus kirjaa maksun palautukset käytetylle maksutavalle 14 päivän kuluessa palautuksen saapumisesta, lukuun ottamatta erikseen syntyneitä kustannuksia. Huomioithan pankkien väliset viiveet maksun siirtymisessä. Palautus kirjataan asiakkaan tilaustietoihin ja asiakas saa tästä sähköpostitse vahvistuksen kun palautus / vaihto on käsitelty. Kirjaus sisältää myös poikkeamat palautuksessa, luethan sen huolellisesti läpi ja mikäli kohtaat kirjauksessa puutteita / virheellisyyksiä tai et saa vahvistusta palautuksesta 2 viikon kuluessa palautuksen teosta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Pidäthän aina huolen että sähköinen asiakaspalautusilmoituksesi sisältää maksun palauttamiseen vaadittavan tilinumerotiedon, muutoin maksunpalautusta ei voida käsitellä. Mikäli tieto on jäänyt pois palautuksestasi, laskutus ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse. Kun vaadittava tilinumerotieto on toimitettu, kirjataan maksun palautus käytetylle maksutavalle 14 päivän kuluessa. Emme käytä maksun palautuksiin maksuosoituksia.

Mikäli palautat Klarna Laskulla tai Tiliin ostettuja tuotteita, säilyy alkuperäisen laskun maksutiedot ja eräpäivä ennallaan, mutta voit itse vähentää laskulta palauttamiesi tuotteiden hinnat ja maksaa vain pidetyt tuotteet. Huomioithan tällöin mahdolliset alennukset ja tilauksesi muut maksut (toimitus- ja laskutusmaksut). Kun palautuskirjaus laskulle on tehty, se nollaa laskun palauttamiesi tuotteiden osalta.

Säilytä palautuksesta aina palautuskuitti, kunnes palautus on käsitelty onnistuneesti. Mikäli asiakaspalautus ei löydä perille vastaanottajalle, on kuitti todiste palautuksen tekemisestä, jota vastaan palautus hyvitetään asiakkaalle.

Kaikki tilauksiin ja toimituksiin liittyvät reklamaatiot tulee tehdä 7 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Asiakkaan antamien yhteystietojen oikeellisuus on asiakkaan vastuulla. On tärkeää, että yhteystiedot ovat oikein tilauksella tai rekisteröidyllä asiakastilillä, jotta saamme asiakkaaseen yhteyttä mikäli tilauksen käsittelyssä ilmenee yhteydenottotarvetta.

1.11.2014 (päivitetty 6.4.2017)

Lemmikkistore.fi

Tuoteryhmät
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

LEMMIKKISTORE.FI TOIMITUSEHDOT, MAKSU- & TOIMITUSTAVAT SEKÄ ASIAKASPALAUTUSEHDOT

Tilataksesi verkkokaupasta Sinun ei tarvitse rekisteröityä asiakkaaksi. Luomalla asiakastilin, voit tarkastella tilaushistoriaasi kirjautumalla asiakastilillesi.

Rekisteröitymällä verkkokaupan asiakkaaksi tai tekemällä tilauksen Lemmikkistore.fi verkkokaupasta, henkilötiedot kerätään ja tallennetaan asiakasrekisteriimme. Asiakasrekisteristä voi erota milloin tahansa ilmoittamalla siitä asiakaspalveluumme. Emme luovuta tietoja ulkopuolisille. Sähköisen uutiskirjeemme voit perua milloin tahansa uutiskirjeen lopussa olevasta peruutuslinkistä tai ilmoittamalla peruutuksesta meille sähköisellä uutiskirjeen peruutusilmoituksella.

Tuotteet tilataan verkkokaupan kautta osoitteessa www.lemmikkistore.fi. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevin hinnoin. Hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron. Tuotteiden ja tarjousten hinnat ovat voimassa toistaiseksi ja tarjoushinnat koskevat tilattavissa olevia tuotteita. Tarjousten päättymisestä ei ilmoiteta erikseen. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Lemmikkistore pidättää oikeuden kaupan purkamiseen selvien hintavirheiden kohdalla.

Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on tilaussivulla vahvistanut nämä ehdot sekä hyväksynyt tilauksen. Näiden ehtojen toteuduttua, tehty tilaus on mahdollista perua vain asiakaspalautusehtojen mukaisesti. Ohjeet palautuksen tekemiseen löydät täältä. Mikäli tilauksesi toimitus on viivästynyt, etkä halua odottaa tilauksen myöhempää toimitusta, ilmoitathan tilauksesi peruutuksesta tätä kautta. Tilauksen peruutus on tällöin hyväksyttävästi tehty sekä asiakkaalle maksuton.

Kokonaan tai tilapäisesti loppuneista tuotteista tiedotamme asiakasta viipymättä sähköpostitse. On ensiarvoisen tärkeää, että tavoitamme asiakkaan sähköpostitse, jotta voimme käsitellä tilauksesi mahdollisimman pikaisesti. Myyjä voi omaan harkintaansa perustuen korvata tilapäisesti tai kokonaan loppuneen tuotteen vastaavalla toisella tuotteella. Myyjällä on oikeus perua tilapäisesti tai kokonaan loppunut tuote tilaukselta ja toimittaa tilaus ilman kyseistä tai vastaavaa tuotetta, tai jättää tuote jälkitoimitukseen. Maksunpalautus perutun tilauksen osan osalta kirjataan käytetylle maksutavalle 14 päivän sisällä tilauksen muun osan toimitukseen siirtymispäivästä lukien.

Mikäli tilapäisesti tai kokonaan loppunut tuote asiakkaan pyynnöstä vaihdetaan edullisempaan tai perutaan tilaukselta, maksunpalautus kirjataan käytetylle maksutavalle 14 päivän sisällä tilauksen muun osan toimitukseen siirtymispäivästä lukien. Mikäli tilapäisesti tai kokonaan loppunut tuote vaihdetaan kalliimpaan tuotteeseen, laskutetaan erotus asiakkaalta sähköpostitse lähetettävällä laskulla tai hinnan muutos kirjataan Klarna laskulle tai tilille. Kun maksu on kirjautunut myyjän tilille (sähköpostilasku) tai hinnan muutos on onnistuneesti kirjattu asiakkaan Klarna laskulle tai tilille, jatketaan tilauksen käsittelyä. Maksusuorituksen kirjautumisaika ei vähennä tilauksen käsittely- tai toimitusaikaa. Mikäli jäät odottamaan loppuneen tuotteen myöhempää toimitusta, ei tilausta toimiteta useammassa erässä ellei siitä ole erikseen sovittu.

Alennukset myönnetään normaalihintaisista tuotteista, jollei toisin ole mainittu. Alennuskoodi tulee lisätä alennuskoodikenttään, joka löytyy ostoskoristasi. Tarkista että lunastamaasi koodia vastaava alennus on hyvittynyt tilauksesi maksuyhteenvetoon ennen tilauksen vahvistamista sekä sitä seuraavaa maksutapahtumaa. Mikäli saamasi lahjakortin tai alennuskupongin koodi ei hyvitä tilaustasi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen vahvistamista. Jälkikäteen ilmoitettuja alennuskoodeja ei huomioida eikä hyvitetä. Koodeja tai lahjakortteja ei voi yhdistää eikä niitä voi käyttää yhdelle tilaukselle kuin yhden, lahjakortteja ei myöskään vaihdeta rahaksi.

Verkkokaupan minimitilausraja on 20 euroa.

Toimitamme koko Suomen alueelle, toistaiseksi emme toimita tilauksia Suomen ulkopuolelle.

Toimitustapa valitaan verkkokaupan kassalla. Toimituksen hinta esitetään kassalla ja lisätään tilaukselle ennen maksutapahtumaa. Myyjällä on kuitenkin oikeus muuttaa toimitustapa tuotteille, jotka eivät sovellu valitun toimitustavan kuljetettavaksi. Toimitustavan muutos on mahdollista esim. lähetyksen koon, painon tai sisällön vuoksi. Toimitustavan muutoksesta ei synny asiakkaalle lisäkuluja. Mikäli asiakas ilmoittaa yhteystietonsa virheellisesti tai puutteellisesti, voidaan toimitustapa muuttaa siltä osin että toimittaminen on mahdollista eikä maksua vakiotoimitustavan hinnan ylittävältä osalta palauteta. Tällä tarkoitetaan mm. puutteellista tai virheellistä puhelinnumerotietoa.

Vakiotoimitustapamme on ilmainen yli 39 euron tilauksiin ja tilaukset toimitetaan tällöin postipakettina. Lähettäjä voi muuttaa toimitustavan kirjeeksi, mikäli lähetys on kirjelähetysmittainen ja -painoinen. Saat tiedon tällaisesta muutoksesta sähköpostitse. Kirjelähetykset jaetaan vastaanottajan osoitteeseen tai mikäli kirje ei mahdu asiakkaan postilaatikkoon, jättää posti noutoilmoituksen paketille jota on yritetty jakaa, jolloin kirje on noudettavissa lähimmästä postikonttorista. Painoluokissa kirjetoimituksena toimitetaan max. 2000g painavat lähetykset.

  • Postipaketti / kirjetoimitus - ILMAINEN yli 39€ tilauksiin 0,00 €
  • Alle 39€ tilauksiin noutopistepakettina / kirjeenä 4,95€
  • Postipaketti max. 35kg
  • Postin Kotipaketti - ILMAINEN yli 99 € tilauksiin 0,00 €
  • Alle 99€ tilauksiin Postin Kotipakettina 8,95€
  • Postin Kotipaketti max. 35kg

Tilauksesi on tilausvahvistuksen saatuasi vastaanotettu ja se siirtyy käsittelyyn vielä kuluvan päivän aikana. Mikäli tilaus on tehty muuna kuin arkipäivänä, tai arkisin kello 16:00 jälkeen, tilaus siirtyy käsittelyyn seuraavana arkipäivänä. Mikäli tilaustenkäsittelijällä on tarkennettavaa tilaukseesi liittyen, on hän yhteydessä tilaajaan sähköpostitse mahdollisimman pian tilauksen saavuttua käsittelyyn. On ensiarvoisen tärkeää tilauksen nopean toimittamisen vuoksi, että tavoitamme tilaajan sähköpostitse.

Toimitusaikamme on kuluttajansuojalain mukainen (1-30 päivää) ja kuluttajansuojalain mukaista toimitusaikaa noudatetaan kaikissa Lemmikkistore.fi -verkkokaupassa tehdyissä tilauksissa.

Keskimäärin tilaukset toimitetaan 1-14 arkipäivän sisällä, ajoittain toimitusaika voi olla keskimääräistä pidempi. Tilaathan tuotteet tarpeeksi ajoissa. Mikäli tarvitset tuotteet tiettyyn päivään mennessä, varmistathan toimitusaika-arvion asiakaspalvelustamme ennen tilauksen tekemistä.

Tilauksen kiireellisyydestä tulee ilmoittaa tilauksen lisätietoja-kentässä ennen tilauksen vahvistamista. Kiireellisyys pyritään ottamaan huomioon tilauksen käsittelyssä. Maininta kiireellisyydestä ei ole takuu, että toimitus ehtii perille haluttuun päivään mennessä, varmistathan siis toimitusaika-arvion etukäteen asiakaspalvelustamme.

Mikäli pyydät tilauksellesi muutoksia jälkikäteen, huomioithan, että tilauksen toimitusaika saattaa tällöin pitkittyä. Mikäli muutoksen jälkeen tilauksellesi syntyy palautettavaa maksun osalta, kirjataan maksunpalautus asiakkaan maksutavalle 14 päivän sisällä toimitukseen siirtymispäivästä lukien.

Verkkokaupan maksutavat ja maksuehdot löydät täältä (linkin sivu sisältyy toimitusehtoihimme). Voit maksaa tilauksesi verkkopankissa, pankki- tai luottokortilla, PayPal-tililtäsi tai käyttämällä Klarnan Erämaksu -palvelua, jolloin maksat tilauksesi vasta sen vastaanottamisen jälkeen.

Verkkokaupan vaihto-, palautus ja peruutusehdot löydät täältä (linkin sivu sisältyy toimitusehtoihimme). Voit tehdä palautuksen tai vaihdon lähetyskuluiltaan veloituksetta kun noudatat vaihto-, palautus- ja peruutusehtojamme.

Tarkista saamasi tuotteet 7 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Mikäli olet saanut väärän tuotteen tai tuotteessa on virhe, joka ei ole aiheutunut kuljetuksessa rikkoutumisesta, reklamaatio tulee tehdä 7 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta sähköisellä reklamaatioilmoituksella. Myöhemmin saapuneita reklamaatioita ei käsitellä.

Asiakkaan antamien yhteystietojen oikeellisuus on asiakkaan vastuulla. On tärkeää, että yhteystiedot ovat oikein tilauksella tai rekisteröidyllä asiakastilillä, jotta saamme asiakkaaseen yhteyttä mikäli tilauksen käsittelyssä ilmenee yhteydenottotarvetta.

Ylivoimainen este (force majeure)

Lemmikkistore ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Lemmikkistoren vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Lemmikkistoren toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

1.11.2014 (päivitetty 11.4.2017)

Lemmikkistore.fi